Istnieje wiele powodów, dla których warto działać online i jeden skuteczny sposób, aby przenieść do sieci swoją działalność – a jest nią firmowa witryna. Jej założenie stanowi niezwykle opłacalny krok dla każdego przedsiębiorcy, ale, tylko gdy zostanie odpowiednio zaplanowany. Dlatego, zanim zainwestujesz w projekt WWW, sprawdź, jakie są rodzaje stron internetowych i wybierz wariant odpowiedni dla Twojego biznesu. Poznaj rozwiązania, dzięki którym przeniesiesz swoją firmę na wyższy poziom.
Czy warto założyć stronę internetową?
Mimo popularności różnych form komunikacji z odbiorcami, np. mediów społecznościowych, to właśnie strona internetowa stanowi najlepsze narzędzie do promocji marki w sieci.
Potwierdzają to zarówno statystyki – według raportu GUS już w 2020 roku 71,3% firm w Polsce miało własną witrynę – jak i liczne korzyści, które wynikają z jej prowadzenia.
Strona dopasowana do potrzeb Twojego biznesu oraz wymagań użytkowników, którzy będą ją odwiedzać, stwarza wiele możliwości marketingowych, jest wizytówką przedsiębiorstwa w Internecie i zapewnia szeroki zasięg dotarcia. Co więcej, skuteczna witryna sprawia, że odbiorcy mogą lepiej poznać markę oraz oferowane przez nią produkty i świadczone usługi.
Oczywiście to jeszcze nie wszystkie korzyści, jakie wynikają z zaprojektowania własnej strony internetowej. Musisz jednak pamiętać, że istnieją takie projekty WWW, które pełnią różne funkcje i zapewniają realizację określonych celów. Dlatego zwróć uwagę na to, jakie są rodzaje witryn i wybierz rozwiązanie, dzięki któremu rozwiniesz swoją działalność.
Strona internetowa – rodzaje
Jak już się z pewnością domyślasz, podstawą klasyfikacji stron WWW jest kryterium funkcji.W końcu to właśnie wdrożone funkcjonalności będą warunkować założony cel, który chcesz osiągnąć. Planując inwestycję, warto wziąć też pod uwagę wygląd oraz stopień rozbudowania projektu. Dzięki temu dużo łatwiej będzie Ci określić jego rodzaj. A choć nie istnieje jeden stały podział, to możemy wyróżnić kilka najpopularniejszych typów.
1. Strona firmowa, czyli przenieś swój biznes do sieci
Najpopularniejszym rodzajem witryn, który sprawdzi się najlepiej w przypadku małych i średnich przedsiębiorców, jest strona firmowa. Wyróżnia się na tle innych rozwiązań tym, że jej projekt oraz wszelkie funkcjonalności i dodatki są dopasowywane do potrzeb klienta.
Jeżeli więc chcesz rozwinąć swoją działalność w Internecie, to zacznij promocję biznesu właśnie od niej. Co jeszcze charakteryzuje firmową stronę WWW? Z pewnością liczba zastosowanych podstron czy zakładek. W końcu na tego rodzaju witrynie muszą zostać umieszczone informacje dotyczące marki, jej oferty, poprzednich realizacji, opinii kupujących czy też formularze kontaktowe. Coraz częściej biznesowy projekt wyposażany jest dodatkowo w moduły, które umożliwiają użytkownikom robienie zakupów czy realizację zamówień.
Wyróżnia się dwa typy stron firmowych:
- stronę korporacyjną, której celem jest przedstawienie profilu marki (historii, sposobu działania oraz wartości),
- stronę produktową, czyli witrynę skupioną wokół oferowanych produktów lub świadczonych usług.
Należy jednak pamiętać, że coraz częściej podział ten zanika, a firmowa witryna pełni funkcję wizytówki zarówno samego przedsiębiorstwa, jak i jego oferty. Niezwykle ważne jest, aby tego rodzaju strona została zbudowana zgodnie z wymaganiami dzisiejszych klientów. Poza tym musi być:
- nowoczesna – zgodna z aktualnymi trendami i dopasowana do branży,
- mobilna – dostępna na różnych urządzeniach np. smartfonach,
- bezpieczna – chroniona zaawansowanym pakietem z certyfikatem SSL,
- sprawnie działająca – z atrakcyjną domeną i stabilnym hostingiem.
Strona firmowa ma wszystko, czego potrzebujesz, by zaistnieć online.
2. Strona typu wizytówka, czyli pokaż swoją firmę online
Z pewnością zdarzyło Ci się spotkać z podziałem na dwa typy stron: One Page oraz Multi Page.
W przypadku pierwszej z nich internauta porusza się w obrębie tylko jednej witryny, co oznacza, że nie ma ona żadnych podstron. Klucz do sukcesu stanowi więc intuicyjne menu. Niestety rozwiązanie OnePage sprawdza się tylko w przypadku mało skomplikowanych projektów. Jednym z nich jest właśnie strona wizytówka, która służy przede wszystkim do podawania informacji o konkretnej firmie. Znajdziemy tutaj dane kontaktowe, podstawową ofertę, krótką historię oraz opis działalności. Nic więc dziwnego, że ten rodzaj witryny jest wybierany coraz rzadziej, a popularność zyskują strony firmowe (które spełniają założenia projektu Multi Page z wieloma podstronami).
3. Strona e-commerce, czyli kupuj i sprzedawaj
Wspominaliśmy już, że istnieje możliwość wdrożenia w witrynie specjalnego modułu, który pozwoli klientom robić zakupy, a właścicielowi realizować zamówienia online. To rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwinąć swoją działalność o e-handel. Wejście w świat e-commerce gwarantuje również sklep internetowy, czyli strona WWW umożliwiająca sprzedaż produktów lub usług w sieci.
Jest to więc każda witryna internetowa, która pozwala dokonać zakupu. Fundamentem e-sklepu obok domeny, hostingu czy treści (elementów każdej strony) jest również platforma e-commerce. W tym przypadku należy zadbać przede wszystkim o intuicyjną obsługę, bezpieczeństwo transakcji czy zaprezentowanie oferty. Strona internetowa ze sklepem to świetne rozwiązanie dla usługodawców oraz drobnych przedsiębiorców prowadzących sprzedaż produktową.
4. Blog, czyli podziel się ekspercką wiedzą
Kolejnym rodzajem strony internetowej jest blog. Pamiętaj przy tym, że może on stanowić również część składową większej platformy np. sklepu internetowego czy firmowej witryny. To też wpływa na ogromną różnorodność – baza wiedzy może przybierać odmienną formę i realizować różne cele.
Blog stanowi dla osób prywatnych miejsce, w którym przedstawiają swoje przeżycia czy przemyślenia. Przedsiębiorcy tego rodzaju witrynę traktują za to jako narzędzie do promowania działalności firmy oraz prowadzenia działań marketingowych. Co warto podkreślić, wpisy blogowe to ważny element strategii SEO (optymalizacji pod wyszukiwarki).
Oczywiście wymieniliśmy tylko najpopularniejsze typy stron WWW. Choć trudno opisać wszystkie, to warto wyróżnić również:
- portfolio – platformę do prezentowania dotychczasowych realizacji czy projektów właściciela witryny;
- portal internetowy – mocno rozbudowany serwis lub kompleks witryn, który służy do przekazywania informacji o tym, co się dzieje na świecie;
- wortal – stronę internetową poświęconą jednej dziedzinie i skupioną wokół
konkretnej tematyki np. wychowywania dzieci.
Jakiej strony internetowej potrzebuje Twój biznes? Podsumowanie
Znasz już najważniejsze rodzaje witryn WWW, więc potrafisz wskazać podobieństwa i różnice, które pomogą zdecydować, które z rozwiązań będzie dla Ciebie najlepsze. Jeśli prowadzisz własny biznes, to z pewnością najwięcej korzyści zapewni Ci strona firmowa od WeNet. Nie wahaj się dłużej i skorzystaj z pomocy doradców internetowych.
Specjaliści w swoich działaniach zbudują dla Ciebie atrakcyjną witrynę, która przyciągnie klientów. Zadbają przy tym o każdy element realizacji: od stworzenia projektu, przez wybór domeny i hostingu, po aktualizacje na kolejnych etapach współpracy. Co zyskujesz, wybierając WeNet? W ramach kompleksowej oferty otrzymasz:
- pakiet dostosowany do potrzeb Twojego biznesu oraz wymagań dzisiejszych
klientów, - nowoczesny, bezpieczny, mobilny, sprawnie działający i prosty w obsłudze projekt WWW,
- wsparcie doradcy, który pomoże i podpowie, jak prowadzić oraz promować stronę online,
- nielimitowane zmiany w witrynie oraz konieczne aktualizacje wprowadzane przez eksperta.
- komfort i wygodną realizację wszystkich zleconych zadań przy ograniczonym zaangażowaniu.
Chcesz zaoszczędzić swój czas na rozwój firmy i szukasz kompleksowej usługi? Wejdź na WeNet.pl i zamów darmową wycenę. Już teraz dołącz do 30 000 innych przedsiębiorców, którzy czerpią korzyści z firmowej strony WWW. Doradcy internetowi rozumieją Twój biznes i pomogą Ci zawsze, gdy będziesz tego potrzebować.
Artykuł partnera