Jak rozkręcić sklep internetowy?

Handel internetowy rośnie w siłę. Coraz więcej użytkowników chętnie kupuje w sieci, a co za tym idzie – coraz więcej przedsiębiorców otwiera sklepy internetowe. Jednak sama budowa e-sklepu nie gwarantuje sukcesu. Potrzebna jest jeszcze przemyślana promocja, która sprawi, że Twoja marka stanie się rozpoznawalna i dobrze widoczna dla Twoich potencjalnych klientów.

Jak rozwija się rynek e-commerce w Polsce?

Rynek handlu internetowego stale się rozwija. Według badań Gemius w 2021 roku 77% internautów robiło zakupy, korzystając z sieci. Siłą rzeczy przekłada się to na coraz większą liczbę sklepów internetowych.
Dlatego, chcąc wyprzedzić konkurencję, przedsiębiorca powinien zadbać o odpowiedni rozwój swojego e-sklepu, bo samo posiadania strony internetowej z możliwością robienia e- zakupów czy rezerwowania usług nie wystarczy.
To, jak wygląda i działa sklep internetowy ma olbrzymi wpływ na wyniki sprzedażowe. Istotny jest też stały rozwój, bo rynek e-commerce dynamicznie się zmienia. Tak więc każdy przedsiębiorca powinien regularnie aktualizować i ulepszać swój sklep internetowy, żeby nie pozostać w tyle za konkurencją.

Co ma wpływ na rozwój sklepu internetowego?

Jak pozycjonować sklep internetowy?

  • To, czy Twój e-sklep będzie przynosił zyski, zależy od wielu czynników, należą do nich m.in. takie elementy jak:
  • działania związane z pozycjonowaniem,
  • atrakcyjny wygląd sklepu internetowego,
  • odpowiednio przygotowane opisy produktów,
  • dobrze dobrane i wysokiej jakości zdjęcia,
  • narzędzia umożliwiające komunikację z klientem,
  • skuteczne kampanie reklamowe.
  • Przyjrzyjmy się każdemu z tych czynników z osobna.

Pozycjonowanie, czyli w tym wypadku SEO sklepu internetowego niewiele różni się od pozycjonowania strony WWW. W obu przypadkach trzeba wziąć pod uwagę przede wszystkim optymalizację treści oraz optymalizację techniczną, a także pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych.
W pozycjonowaniu chodzi o to, żeby Twój sklep internetowy wyświetlał się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. W ten sposób istnieje szansa na większy ruch w e- sklepie, ponieważ znaczna większość użytkowników wybiera strony, które wyświetlają się na szczycie wyników wyszukiwania. A większy ruch to – rzecz jasna – wyższe słupki sprzedaży.

Jak rozkręcić sklep internetowy?

Atrakcyjny i funkcjonalny e-sklep, czyli jaki?

Zanim jednak zajmiemy się pozycjonowaniem, warto pomyśleć o projekcie sklepu internetowego. Projekcie, który będzie odpowiadał dzisiejszym wymaganiom użytkowników, będzie działał szybko i intuicyjnie – zostanie zaprojektowany zgodnie z zasadami User Experience.
Nie bez znaczenia pozostaje wygląd, który powinien pasować do Twojej branży i przykuwać uwagę użytkowników. Podczas budowania e-sklepu zwróć również uwagę na to, czy wyświetla się on dobrze na różnych urządzeniach – tabletach, laptopach, smartfonach, komputerach stacjonarnych – czyli czy jest resposnsywny.
Ponadto upewnij się, czy proces zakupowy jest łatwy do zrealizowania, czy Twój e-sklep ma wszystkie niezbędne integracje: popularne systemu płatności (np. BLIK) i rozwiązania kurierskie (np. paczkomaty).

Jak stworzyć opisy produktów?

Opis produktu to często główne źródło informacji dla użytkownika. Dlatego postaraj się, żeby zawierał wszystkie niezbędne szczegóły, tak aby żaden z elementów nie budził wątpliwości w potencjalnym kliencie.
Poza tym – wspierając działania SEO – zadbaj o to, żeby w opisach produktów pojawiły się słowa kluczowe, dzięki którym użytkownicy będą łatwiej wyszukiwać Twoje produkty. Karta produktu powinna być przejrzysta, by każdy odwiedzający Twój e-sklep z łatwością odnajdował interesujące go informacje.

Jak wybrać zdjęcia do sklepu internetowego?

Dobre zdjęcia są równie ważne jak opisy. To dzięki nim klient może sobie wyobrazić kontakt z produktem. Staraj się zadbać o zdjęcia samodzielnie: tzn. jeśli to możliwe, skorzystaj z własnych fotografii, które przedstawiają produkt z różnych perspektyw. Korzystanie ze zdjęć dostępnych także pod innymi adresami może wzbudzać podejrzliwość internautów.

Jak komunikować się z klientami?

Komunikacja to kolejny ważny punkt Twojego sklepu internetowego. Wiadomo, że w zakładce „Kontakt” klient znajdzie adres Twojej firmy, numer telefonu i adres e-mail. Jednak to dziś za mało. Zadbaj o dodatkowe narzędzia do komunikacji, które pozwalają kontaktować się z Tobą lub Twoim asystentem w czasie rzeczywistym. Jednym z takich narzędzi jest czat na żywo. To narzędzie, które przypomina okno
Messengera, wyświetla się na stronie sklepu internetowego z pytaniem: „W czym mogę pomóc?”. Dzięki temu klient wie, że w każdej chwili może nawiązać z Tobą kontakt i zapytać o szczegóły oferty.

Jak przeprowadzić skuteczne kampanie reklamowe?

Kolejnym elementem, który pomoże Ci rozkręcić Twój sklep internetowy, są kampanie reklamowe. Do najpopularniejszych zalicza się rozwiązanie o nazwie Google Ads, które umożliwia wyświetlanie Twoich reklam osobom zainteresowanym Twoją ofertą. Google Ads działa na zasadzie PPC, czyli płacisz tylko za kliknięcia, nie za samo wyświetlanie się reklamy. Jednak, aby ten sposób promocji działał skutecznie, musisz odpowiednio skonfigurować swoją kampanię oraz zadbać o chwytliwy tekst reklamowy i grafikę. Tak aby przyciągać do swojego sklepu internetowego nowych klientów.

Jak rozkręcić sklep internetowy – podsumowanie

Jak widzisz, żeby rozkręcić sklep internetowy, musisz ogarnąć wiele elementów. Niewielu jest przedsiębiorców, którzy znają się na budowie sklepu internetowego, wiedzą wiele o zagadnieniach SEO i potrafią tworzyć skuteczne reklamy banerowe. Dla tych, którzy nie chcą tracić czasu na zgłębianie meandrów marketingu internetowego, z pomocą przychodzą doradcy internetowi WeNet. Oni zbudują dla Ciebie sklep internetowy, zadbają o niezbędne integracje oraz podpowiedzą, jak skutecznie promować się w sieci. Sklepy internetowe WeNet, tworzone wraz z PrestaShop, to kompleksowe rozwiązanie, które pozwala Ci stale rozwijać swoją działalność w sieci i odnosić sukcesy.

Artykuł partnera

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here