„Dobre praktyki…” to zbiór praktycznych wskazówek kształtowania wynagrodzenia menedżerów, w niektórych spółkach Skarbu Państwa. Dzięki określeniu m.in. wzorów niezbędnych dokumentów, w tym postanowień o zakazie konkurencji czy odpraw, praca organów spółek będzie sprawniejsza, a konkretne rozwiązania będą lepiej odpowiadały potrzebom danej spółki.
– Kierując się zasadą transparentności w realizacji uprawnień właścicielskich w Ministerstwie Skarbu Państwa przygotowaliśmy „Dobre praktyki…”. Dokument ma być swoistą instrukcją obsługi do ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami – powiedział Henryk Kowalczyk, Członek Rady Ministrów, zastępujący Ministra Skarbu Państwa.
W „Dobrych praktykach…” zawarto szereg wskazówek pomagających określić prawa i obowiązki zarządzających, wynikające z umowy o świadczenie usługi zarządzania, w tym postanowień o zakazie konkurencji czy odpraw. Z kolei wszystkie odpowiedzialne za wdrożenie przepisów ustawy organy, w tym przede wszystkim członkowie rad nadzorczych, znajdą praktyczne wskazówki, jak kształtować wynagrodzenie zarządzających, aby premiowało ono menedżerów aktywnych, skutecznie budujących wartość spółki.
Mając na uwadze nową jakość w polityce wynagradzania menedżerów spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz samorządów i ich osób prawnych, oddajemy w Państwa ręce „Dobre praktyki w zakresie stosowania ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami” wraz z niezbędnymi załącznikami.