Co to jest fulfillment i dlaczego warto w niego zainwestować? Ta outsourcingowa usługa logistyczna przede wszystkim usprawnia prowadzenie sklepu internetowego, ale zapewnia też więcej korzyści. Jakie zalety ma fulfillment?

Co to jest fulfillment?

Fulfillment to outsourcingowa usługa, która w ostatnim czasie zdobywa coraz większe znaczenie w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój internetowego handlu sprawia, że właściciele sklepów online potrzebują inteligentnych rozwiązań logistycznych. A to właśnie fulfillment jest w stanie je zaoferować. Co dokładnie wchodzi w skład takiej usługi?

To świadczenie polega na przekazaniu logistycznej obsługi zleceń na ręce zewnętrznego podmiotu. Fulfillment sprawia, że firma może zrezygnować z samodzielnego magazynowania produktów, kompletowania zamówień, wysyłki i dostawy paczek czy przyjmowania ewentualnych zwrotów. Outsourcing łańcucha logistycznego jest więc kompleksową usługą, która usprawnia obsługę klienta oraz funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Jakie podmioty oferują logistyczny outsourcing?

Aby móc świadczyć usługę fulfillmentu, trzeba mieć odpowiednie zaplecze w postaci magazynów, floty dostawczej, personelu czy specjalnych systemów informatycznych, które umożliwiają bieżące kontrolowanie asortymentu. Dlatego też outsourcing logistyki jest domeną firm kurierskich – już na potrzeby swojej podstawowej działalności muszą one zainwestować we wszystkie z tych kwestii.

Decydując się na fulfillment, warto postawić na sprawdzonego dostawcę. Rozsądnym wyborem będą duże przedsiębiorstwa takie jak InPost. Ofertę tej polskiej firmy można poznać bliżej na stronie internetowej pod adresem https://inpost.pl/fulfillment. Tego typu dostawcy mają doświadczenie w obsłudze ogromnej ilości zleceń, a więc są przygotowani do profesjonalnego zarządzania zamówieniami z e-sklepów.

Fulfillment – zalety usługi

Fulfillment może zapewnić przedsiębiorcom wiele korzyści. Podstawową zaletą outsourcingu logistyki jest to, że znacząco odciąża ona firmę. Rezygnacja z samodzielnej obsługi zleceń otwiera pole działania do rozwoju przedsiębiorstwa w innych dziedzinach, np. promocyjnych.

Dodatkowo warto zaznaczyć, że fulfillment zazwyczaj wiąże się także ze zmniejszeniem wydatków firmy. Zaprzestanie wynajmowania własnej przestrzeni do przechowywania towarów, odejście od zatrudniania i szkolenia personelu magazynowego czy rezygnacja z kupowania akcesoriów do pakowania – to tylko część aspektów, które pozwalają zmniejszyć obciążenie budżetu.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze usługi fulfillmentu?

Zanim przedsiębiorca zdecyduje się na fulfillment od konkretnej firmy, to powinien dobrze przeanalizować jej ofertę. Warto zwrócić uwagę na to, czy dany podmiot posiada odpowiednie warunki do magazynowania sprzedawanego towaru. Produkty takie jak kosmetyki, żywność czy leki potrzebują specjalnego środowiska przechowywania.

Oprócz tego zaleca się sprawdzenie, jak wygląda cut-off time. Wskaźnik wyznaczający godzinę, do której złożone zamówienia mogą zostać zrealizowane jeszcze tego samego dnia, jest bardzo ważny w branży e-commerce. Późny cut-off time sprawia, że klienci mogą liczyć na szybką dostawę. Ta natomiast często odgrywa decydującą rolę w procesie zakupowym.

Artykuł partnera